Pilot forat realizat cu ajutorul unui şnec având o tijă găurită, prin găurile căreia betonul sau laptele de ciment este pompat pe măsură ce şnecul este extras.
Etape de execuţie:
Forarea
a. forarea cu şnec până la atingerea cotei de fundare proiectate
Betonarea
a. deschiderea clapetei-capac de la baza şnecului
b. pomparea betonului prin vârful şnecului (injectarea bazei pilotului)
c. retragerea şnecului imersat în betonul proaspăt
Instalarea carcasei de armătură
a. regăsirea secţiunii de beton proaspăt prin curăţarea platformei de pământul evacuat din foraj
b. introducerea carcasei de armătură prin betonul proaspăt
c. vibrarea carcasei până la cota din proiect
Avantajele acestei tehnologii:
- rapiditate – durată de execuție: 10 – 30 minute / pilot,
- costuri reduse,
- control maxim asupra integrităţii şi calităţii pilotului,
- riscul de pierdere a stabilităţii forajului este complet eliminat,
- capacitate portantă mărită faţă de piloţii foraţi prin metodele tradiţionale (contact beton-teren îmbunătăţit / coeficienţi parţiali de siguranţă mai favorabili – Eurocod 7 / NP 123).